Scoliose

Scoliose is een aandoening waarbij de rug aanzienlijk aan stabiliteit heeft ingeleverd. Dit wil echter niet zeggen dat hier niets aan te doen is of dat de patiënt alleen in aanmerking komt voor een Boston brace (corset) of een ingrijpende operatie.

Effectieve behandeling van scoliose met Lijfkracht-herstel.

Praktijk Blauw kan scoliose zeer effectief behandelen met een uitgebreide, pijnloze behandeling van de volledige nek, wervelkolom en het bekken.
Een scoliose begint met een scheefstand wat vaak leidt tot nog een scheefstand, of vergroeiing. Deze blokkades in de wervelkolom kunnen gecorrigeerd worden met lichaamseigen energie, door het celgeheugen opnieuw te activeren.

De therapeut kijkt of de scoliose aangeboren is of dat er een psychosomatische oorzaak aan ten grondslag ligt. In het laatste geval zal de therapeut zijn coachingsvaardigheden inzetten om de onderliggende oorzaak aan het licht te krijgen en de cliënt inzichten te bieden over zijn/haar valkuilen; het ontstaan van de klachten. Daarnaast krijgt de cliënt handvatten mee om de verbetering, de genezing te bespoedigen.

Zie ook het filmpje onderaan deze pagina.

Scoliose bij de geboorte

Door de geboorte via een keizersnede, een stuitligging, een ‘zuignap-bevalling’, of de inzet van een tang bij de bevalling, kan een scoliose in de basis worden aangelegd. Dit doordat de wervelkolom van de baby in bovenstaande gevallen niet geheel wordt afgewikkeld in het geboortekanaal. Terwijl dit juist zo belangrijk is om alles ‘op de plek’ te zetten.

Psychosomatische oorzaak van scoliose

Het ontstaan van een scoliose kent regelmatig een psychosomatische oorsprong. Denk hier bijvoorbeeld eens aan iemand die zich in een lastige situatie heeft gedraaid, of een persoon wie zich gevoelsmatig in allerlei bochten moet wringen om staande te blijven. Het klinkt misschien vreemd, maar ook deze zaken kunnen een rol spelen bij dit ziektebeeld.

Scoliose bij kinderen | klachten

Scoliose hoeft bij kinderen niet als pijnlijk ervaren te worden. Vaak omdat de vergroeiing nog maar licht aanwezig is. Wel is het belangrijk deze blokkade in een vroeg stadium te ontdekken, daar op latere leeftijd de vergroeiing zal toenemen wat pijnklachten en ongemakken met zich mee zal meebrengen. De symptomen:

-Schouders op verschillende hoogtes;
-Een afwijking in de heup;
-Een scheve houding van het hoofd;
-Een verschil in lengte van armen.

Scoliose bij volwassenen | klachten

De klachten van scoliose bij volwassenen zijn veelal onprettig. Sommige symptomen kunnen soms ingrijpende gevolgen hebben op het leven van de patiënt, zo ook mentaal. Veel voorkomende klachten bij volwassenen zijn:

• Chronische rugpijn;
  • Zichtbare kromming;
  • Vermoeidheid;
  • Nekklachten;
  • Pijn in de schouders;
  • Zere onderrug;
  • Chronische spierspanning;
  • Scheefstand in de heup;
  • Misvorming van de borstkas;
  • Schade aan de organen.

Een scoliose behandeling bij Praktijk Blauw is effectief en pijnloos, zonder ingrepen.
Loop niet door met klachten maar maak direct een afspraak!

behandeling_scoliose